3 HINGGIT STENGAH JER ! BIOR BETUL BOSS ?!

“Boss, saya ‘angkat’ 2 pasang”… baru RM7.00 dan aku pikir pelaburan aku untuk sepasang kasut sekolah pada petang tu berbaloi-baloi ! Semalam, tak sampai 3 hari bersekolah, dan tak sempat dibasuh lagi pun kasut sekolah tu, tiba-tiba Anas mengadu yang kasut kesayangannya tu konyak ! “Koyak ??...” balas aku antara percaya tak percaya… “Ni hah…tuuu, nampak…” jawab anas sambil mencemikkan bibirnya ke arah kasut kesayangannya tu… Ku korek-korek ngan jari dan memang betul kasut tu dah menunjukkan tanda-tanda mereput dan nak berlubang…

Rasa bersalah lah pulak… aku balas semangat berkobar-kobar anak aku untuk ke sekolah ngan kasut bernilai cuma RM3.50 !... Ishh, ayah mintak maaf nas… Ayah bukannya kedekut, tapi ayah tak sangka yang nilai RM3.50 tu sebenarnya dah pun menggambarkan kualiti kasut tu… Lepas ni kita cari kasut yang elok sikit ye…

Cehhh…!!! Patutlah murah bebenor reganya bro… Cuma RM3.50 dan aku ‘mampu’ untuk memiliki sepasang kasut sekolah bersaiz 28 !

2 comments:

alladiin said...

betullah tu bro...rm3.50 mmg utk 3 hari setengah je... lepas tu mmg bertabur...

ha'ah la bro ! btul gak...awatla wa x trpikir..he,he.. Klu nak tahan sthn cari yg rega 36.50 (1 thn = 365 hari)...ha,ha,ha