TUTUP KE.????

Hari ni aku ngan kawan-kawan yang lain dok tertanya-tanya tentang status ‘penutupan Politeknik Port Dickson’… ye ke..???? ...Takper la, kalau betul nak ditutup atau diberi cuti dek penangan Selsema Babi tu, kita terima dengan perasaan yang gembira. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian yang memang kita tak hinggin dan kita tak sangka akan berlaku… Tapi, kalau pun tak ditutup, it’s ok…. kita bekerja cam biasa.

Macam hari ni pun ada sesi pendaftaran bagi pelajar-pelajar L.I so, kita buatlah kerja kita macam biasa. Tapi bila pagi ni keluar bermacam-macam versi dari surat khabar tempatan, kita pun tertanya-tanya….”ehh, apa cerita ni…?, apa status…?, betul ke ditutup ?.... dan semua persoalan tu takan terjawab selagi pihak atasan tak bagi pengumuman… Memang dalam situasi macam ni, agak payah nak mengumumkan sesuatu yang melibatkan banyak pihak terutamanya Port Dickson tempat kita ni yang memang dah diketahui umum, tempat para pelancong bertandang dan bertatus ‘pelancongan’…nilah satu-satunya sumber ekonomi bagi kerajaan Negeri Sembilan... kesian gak....takut tersalah umum.. kesannya, dah tentu buruk… tempiasnya akan 'terkena' kepada pihak-pihak perhotelan.. tapi kalau 'betul' wabak tu dah mula merebak , takleh lah pulak kita nak ‘cover-cover’…

So, aku biarkan seketika cerita pasal selsema babi ni… Biarkan berita-berita yang ‘dah pun terkeluar’ dan 'akan keluar'…. Pi buat kerja masing-masing.. Adiosss !!!

5 comments:

ahliacikgukhairul said...

psp dah nak abis tempoh berkuarantin.. ngeri sebenarnya dgn H1N1.. kenapa la diorg x nak amik iktibarkan.. makin dibela-belanya babi tu..

alladiin said...

penat jwb sms kengkawan jauh yg tanya status kita... itupun dikira penyakit gak tu, penyakit kena jawab sms..

Unknown said...

penat jawab sms/call student hehe..

ahliacikgukhairul : tah la...dah tau natang tu penybab sgala pyakit yg 'bkn'2, di belanya lagi..payah nak ckp...

alladiin : sian lu bro...nnti lu kmpul2...brp jmlh sms yg lu dah jwb lps tu lu claim kat poli !

fa_syah : sian gak kat you..dah lah kita penat dok gtong royg nak implement 5's, smpai ada yg tercdera kaki, ni kena tggung penat nak mnjwb sms lah..he, he..

Unknown said...

haha cedera kecik jer tu kat ofis.. tapi wabak nie lagi besar nie camana.. at least bagilah cuti utk kakak cleaner tu leh bersihkan kelas dengan dettol ke.. hehe