SANTAI DI NASI ARAB DAMSYIK...

Dah jadi habit kitaorang yang memang suka berjalan… pantang sorang kata ‘jom !’….. jadi sokmo… Minggu lepas tanpa ada apa-apa perancangan, tanpa tujuan kami sekeluarga meronda sesuka hati mak bapak kitaorang… asalnya cuma nak ke PD tapi tak semena-mena ada suara halus yang merestui agar kami keluar dari kawasan jajahan untuk meneroka halaman orang. Maka dengan ‘tak tersengaja’ terpengaruhlah kami dengan ‘suara halus’ tersebut dan keluarlah kami dari sempadan tempat kami bermastautin.

Kebetulan, waktu masa tu pun dah tengahari. Elok sangat lah tu, perut ni perlu di isi… Dah memang sampai masa untuk bersantap… Kerling kanan dan kerling kiri… Masing-masing dok memandang tak tahu tempat nak dituju… sampailah satu ketika aku tengok orang rumah kat sebelah dok senyum… Aku faham bebenor makna disebalik senyuman kambing tu tadi… senyuman tu tandanya tempat bersantap yang tadinya kabur dah pun ada dalam kepala !

So, diringkaskan cerita tengahari tu kami menjamu selera di NASI ARAB DAMSYIK di Seremban… Tempat ni tempat favourite kitaorang bro. Dapat pekena nasi arab berlaukkan kambing memang satu kepuasan bagi aku…. Sekali sekala ‘kena’ apa salahnya kan ?… kerap sangat tak bolehlah bro…bukannya apa, takut ‘angin naik kepala’…ha,haaa… ! Yang paling penting, mulakan dengan ‘Bismillah’ dan akhiri dengan ’Alhamdulillah’….

So, apa tunggu lagi..... juadah dah terhidang, dua mata saling bertentang, perut pun rasa dah menendang-nendang, ayuh bro ! belasah sampai tinggal tulang, bukannya apa, takderlah nanti terkonang-konang !


NILAH NASI ARAB FAVOURITE AKU...

PUNYALAH RAMAI MANUSIA... TAK 'PUTUS-PUTUS'... MURAH REZEKI 'TUAN TANAH'...

CARA HIDANGAN...

DIHIDANG BERSAMA TEH PUDINA...

SUSUN ATUR DALAM RESTORAN... KONSEP RELAX & SANTAI...

GENDANG-GENDUT TALI KECAPI, KENYANG PERUT KAMI HAPPY & TERINGIN NAK DATANG LAGI !!!


2 comments:

alladiin said...

cara anak kecik lu santai kat atas perut lu, mcm dia pun kenyang nasik arab bro..

ha'ah bro ! ya ya ooo jer budak kecik tu !